Εργασία μαθητών στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας

Στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας οι μαθητές Μανέτης Ιάκωβος, Μαρινόπουλος Ερμής, Μαυρής Λεωνίδας, Μπουράνη Μαρία και Μασούντ Φιλοπατήρ, εργάστηκαν με την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Μαντζαβίνου Αγγελικής, στην ενότητα Πόλεμος – Ειρήνη και σύνθεσαν μια ιστορία αγάπης που δοκιμάστηκε στα δύσκολα χρόνια του πολέμου.

Μπορείτε να απολαύσετε την ιστορία αυτή που εμπνεύστηκαν οι μαθητές ακολουθόντας τα βήματα της διαδοχικής και ελεύθερης συνεργατικής γραφής διαδυκτιακά.

Εργασία Μαθητών

ΕΡΓΑΣΙΑ:    Διήγημα

ΘΕΜΑ:         Φιλία από διαφορετικά στρατόπεδα

ΉΡΩΕΣ:      Ειρήνη και Έκτορας

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μαντζαβίνου Αγγελική

ΤΙΤΛΟΣ:     ΦΙΛΟΙ ΣΕ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΜΈΝΑ ΠΥΡΆ

Κατά τη διάρκεια ενός πολέμου, όπου επικρατεί ο παραλογισμός και λογική δεν υπάρχει, είναι φυσικό επακόλουθο η αδιάσπαστη έχθρα μεταξύ των δύο αντιμαχόμενων πλευρών. Ωστόσο, εξαίρεση αποτελεί μια αδιανόητη, για τα δεδομένα του πολέμου, φιλία μεταξύ δύο νέων, της Ειρήνης και του Έκτορα, που ανήκαν σε εχθρικά στρατόπεδα. Οι δύο νέοι, αψηφώντας τον κίνδυνο και μη υπολογίζοντας τις συνέπειες αυτής της φιλίας, συνεχίζουν να διατηρούν μια συχνή επικοινωνία και σχέση. Επισκέπτονται συχνά ο ένας τον άλλον, στέλνουν αναρίθμητες επιστολές και κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους , για να συντηρήσουν αυτή την σχέση αγάπης. Κάθε μέρα με υπομονή, περίμεναν την κατάλληλη στιγμή, ώστε να ανταλλάξουν σκέψεις, να πουν τα νέα τους και να ξεσκάσουν. Όμως, ο πόλεμος δεν γνωρίζει από φιλίες και ανθρώπινες σχέσεις, και έτσι οι επαφές τους περιορίστηκαν, γεμίζοντάς τους με θλίψη. Όταν οι γονείς της Ειρήνης, ανακάλυψαν αυτήν την φιλία, τρέφοντας μίσος για την απέναντι πλευρά, έκαναν ό,τι μπορούσαν, για να σταματήσει η επικοινωνία τους. Οι συνθήκες δεν διευκόλυναν στο να βρεθεί μια λύση, καθώς και ο κλοιός του πολέμου στένευε και οι συναντήσεις τους περιορίζονταν σε μεγάλο βαθμό με το πέρασμα του χρόνου. Ο Έκτορας, βέβαιος πως δε μπορεί να υπάρχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα, αποφάσισε να εγκαταλείψει την οικογένειά του και να οδηγηθεί στην απέναντι όχθη, μην υπολογίζοντας τις αντιδράσεις των γονιών της Ειρήνης και των δικών του. Μόλις οι γονείς του συνειδητοποίησαν την απουσία του, πανικοβλήθηκαν και ξεκίνησαν να τον αναζητούν. Εν τω μεταξύ οι δύο νέοι, αφού συναντήθηκαν, μέσα στα άγρια χαράματα, μετά από μια πολύωρη συζήτηση, σκέφτηκαν την φυγή τους σε άλλη πόλη ή χώρα… ούτε εκείνοι γνώριζαν τον προορισμό τους, πραγματικά. Και ενώ ήταν  έτοιμοι για τη μυστική τους φυγή, οι γονείς τους αντιλήφθηκαν τι ήθελαν να κάνουν και απαίτησαν να κοπεί κάθε επικοινωνία. Μετά από έναν έντονο προβληματισμό, ο Έκτορας και η Ειρήνη αποφάσισαν να ανταλλάσσουν ανώνυμες επιστολές. Στην τελευταία επιστολή, της ανέφερε ότι τον κάλεσαν να παρουσιαστεί επειγόντως,για να καταταγεί στον στρατό. Η Ειρήνη από τη μια κατάλαβε πως αυτό ήταν αναπόφευκτο, αφού βρίσκονταν σε πόλεμο, από την άλλη όμως με τον καιρό άρχισε να καταλαβαίνει ότι δεν βλέπει μόνο φιλικά τον Έκτορα, αλλά και ερωτικά. Κάθε μέρα, προσευχόμενη για την επιστροφή του Έκτορα, όσο και αν αυτή καθυστερούσε, η Ειρήνη έψαχνε να μάθει περισσότερα νέα του. Ύστερα, βλέποντας τον χρόνο να περνάει, δεν μπορούσε άλλο να περιμένει αδρανής και έτσι αποφάσισε να κάνει αίτηση για τον  αγνοούμενο φίλο της, στον Ερυθρό Σταυρό. Αργότερα, η ίδια, από το ραδιόφωνο, άκουσε πως ο Έκτορας νοσηλεύεται τραυματισμένος , στο νοσοκομείο Οι Άγιοι Ανάργυροι. Ενθουσιασμένη, αποφάσισε να τον επισκεφτεί. Με το που μπήκε στο δωμάτιο, τα μάτια τους συναντήθηκαν Δεν είχαν λόγια να περιγράψουν το πόσο τυχεροί ήταν, που έζησαν μέσα από αυτόν τον φονικό πόλεμο. Το μέλλον τους ανήκε…  Ο χρόνος θα έσβηνε κάθε σκληρή ανάμνηση και η ζωή θα τους επιφύλασσε μερίδιο στην ευτυχία…. Όσο για τους γονείς τους θα το έπαιρναν απόφαση…. Ο πόλεμος είχε δοκιμάσει την αγάπη τους και ήταν νικητές.

Εντυπώσεις Συμμετεχόντων:

Πιστεύω ότι μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα μάθουμε πάρα πολλά πράγματα. Καταφέραμε να διευρύνουμε την φαντασία μας καθώς και να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τις συνέπειες ενός πολέμου. Το γεγονός ότι συνεργάστηκα με αρκετά άτομα και ένωσα τις σκέψεις μου με αυτά ήταν κάτι το εκπληκτικό

Ιάκωβος Μανέντης

Συντάκτης

Related Post

Όταν οι μαθητές δημιουργούν…Όταν οι μαθητές δημιουργούν…

΄Οταν οι μαθητές δημιουργούν……….  Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας τα παιδιά εφορμώντας από το διδαγμένο κείμενο δημιούργησαν τα δικά τους κείμενα δίνοντας δείγματα δημιουργικής γραφής που αξίζουν

Εικαστικές δημιουργίες & Διαδραστική αφίσα με αφορμή το έργο του Van GoghΕικαστικές δημιουργίες & Διαδραστική αφίσα με αφορμή το έργο του Van Gogh

Μελετήσαμε τη ζωή και το έργο του Vincent Van Gogh, επισκεφτήκαμε την έκθεση “Van Gogh Alive”, τον κατανοήσαμε, τον αγαπήσαμε… Βουτήξαμε τα πινέλα μας στα χρώματα και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε