Το πείραμα του Ερατοσθένη (2018)

Στο παρακάτω κείμενο θα σας περιγράψουμε τον τρόπο με τον οποίο εκτελέσαμε το πείραμα του Ερατοσθένη και τις εντυπώσεις μας.

Αρχικά, το πείραμα του Ερατοσθένη μας κίνησε αρκετά το ενδιαφέρον και αποφασίσαμε με την βοήθεια του καθηγητή της φυσικής μας να το εκτελέσουμε στο προαύλιο του σχολείου μας. Στις αρχές του Μαρτίου μας δόθηκαν πληροφορίες και οδηγίες οι οποίες θα μας χρησίμευαν για την ομαλή εκτέλεση του πειράματος.

Αφού κάναμε τους ανάλογους υπολογισμούς περιμέναμε να έρθει η 20ή Μαρτίου για να πραγματοποιήσουμε το πείραμα στις 12:33. Παρότι αντιμετωπίσαμε μια δυσκολία λόγω του ότι οι ώρες του πειράματος και του διαλείμματος συνέπιπταν, καταφέραμε, αλλάζοντας την τοποθεσία, να εκτελέσουμε το πείραμα με επιτυχία. Τα βήματα που ακολουθήσαμε ήταν τα εξής:

  • Αρχικά συλλέξαμε τα απαραίτητα υλικά (βιβλίο, χαρτί, μολύβι, χάρακας
  • Στην συνέχεια τοποθετήσαμε το χαρτί και το βιβλίο έτσι ώστε να σχηματιστεί μια κάθετη σκιά
  • Έπειτα περιμέναμε ώσπου να φτάσει η ώρα 12:33 έτσι ώστε να καταγράψουμε το ύψος του βιβλίου και το μήκος της σκιάς του.
  • Υπολογίσαμε την εφαπτομένη της γωνίας του ορθογωνίου τριγώνου που είχε δημιουργηθεί.
  • Βρήκαμε τη γωνία και υπολογίσαμε την ακτίνα και την περίμετρο της γης.

Το πείραμα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία καθώς πέσαμε έξω μόνο κατά 0,27%! Χαρήκαμε πάρα πολύ όλοι μας που τα ποσοστά επιτυχίας ήταν τόσο υψηλά αλλά και βέβαια περάσαμε όλοι πολύ καλά. Εάν είχαμε την ευκαιρία να ξανακάνουμε το πείραμα, θα το κάναμε με χαρά.

Συμμετέχοντες:

1.Δανάη Θεοφιλοπούλου

2.Φίλιππος Βαρδαλάκης

3.Μανώλης Γκουτζαρής

4.Ρένος Πετρόπουλος

5.Ιάκωβος Μανέντης

6.Γιώργος Τελίδης

7.Ελένη Σταματούλη

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Related Post

Συμμετοχή σε Πανελλήνιο Μαθητικό ΔιαγωνισμόΣυμμετοχή σε Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό

  Το σχολείο μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό “Αλήθεια ή ψέμα στο διαδίκτυο” που διοργάνωσε το Ελληνικό κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας με αφορμή την Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου